Najnowsze komentarze
    Na temat
    • Żeby nauczyć się gotować trzeba dorosnąć wewnętrznie
      Kuchnia to sztuka do której nie każdy jest przygotowany psychicznie. Aby móc powiedzieć, że gotowanie sprawia przyjemność potrzeba przede wszystkim cierpliwości. Na pewno nie wolno się spieszyć w innym przypadku …
    • Przepis na obiad
      Skąd czerpać pomysły na przepis na obiad?. Nawet najbardziej kreatywne panie domu czasem mają problem z tym co dobrego przyrządzić dla swojej rodzinki. Na szczęście w sieci znajdziemy nie jeden …
    Wrzesień 2018
    P W Ś C P S N
    « sty    
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930

    Postępujące po sobie pory roku mają nie dający się przecenić wpływ na nasze życie. Inaczej ubieramy się przecież latem, a zimą, innych szukamy rozrywek i w końcu – jemy inne potrawy i pijemy inne napoje. Dzieje się tak przede wszystkim z dwóch powodów – podczas tej chłodniejszej pory nasz organizm potrzebuje o wiele więcej energii, niż latem, którą my musimy mu dostarczyć wraz z jedzeniem – potrawy zimowe będą więc o wiele bardziej syte, treściwe i kaloryczne, niż ich odpowiedniki, które spożywamy, kiedy za oknem jest ciepło, zielono i świeci słońce. Poza tym, ważną rolę odgrywa też na pewno temperatura jadła i napojów, które spożywamy. Zimą oczywiście mamy o wiele większą chęć rozgrzania swojego ciała, przez co wybierzemy ciepłe napoje i posiłki, latem zaś zadowalając się szklanką zimnej wody lub soku oraz chłodnikiem i zimnym deserem. Różnie ważny jest także skład potraw, które konsumujemy zimą – z uwagi na panujące na dworze warunki musimy podnieść naszą odporność, a witaminy i inny składniki dostarczymy oczywiście wraz z jedzeniem, dlatego też zimowy jadłospis będzie składał się z dań po pierwsze sytych, po drugie – ciepłych, a po trzecie – bogatych w witaminy i inne substancje podnoszące odporność.

    Comments are closed.