Najnowsze komentarze
    Na temat
    • Gyros dla każdego
      Gyros to sałatka idealna na każdą imprezę okolicznościową. Zarówno na obiad jak i kolację. Potrawa prosta do wykonania. Do jej przygotowania będziesz potrzebował pół kilograma piersi z kurczaka, majonez, ketchup, …
    • Dania kontynentalne
      Dania kontynentalne mają bardzo duży zasięg i obszerność pod względem potraw. Dania kontynentalne to przede wszystkim doskonała kuchnia europejska, która zaskakuje swoim zróżnicowanym menu. Można powiedzieć o tym, że najlepszą …
    Październik 2017
    P W Ś C P S N
    « sty    
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  

    Postępujące po sobie pory roku mają nie dający się przecenić wpływ na nasze życie. Inaczej ubieramy się przecież latem, a zimą, innych szukamy rozrywek i w końcu – jemy inne potrawy i pijemy inne napoje. Dzieje się tak przede wszystkim z dwóch powodów – podczas tej chłodniejszej pory nasz organizm potrzebuje o wiele więcej energii, niż latem, którą my musimy mu dostarczyć wraz z jedzeniem – potrawy zimowe będą więc o wiele bardziej syte, treściwe i kaloryczne, niż ich odpowiedniki, które spożywamy, kiedy za oknem jest ciepło, zielono i świeci słońce. Poza tym, ważną rolę odgrywa też na pewno temperatura jadła i napojów, które spożywamy. Zimą oczywiście mamy o wiele większą chęć rozgrzania swojego ciała, przez co wybierzemy ciepłe napoje i posiłki, latem zaś zadowalając się szklanką zimnej wody lub soku oraz chłodnikiem i zimnym deserem. Różnie ważny jest także skład potraw, które konsumujemy zimą – z uwagi na panujące na dworze warunki musimy podnieść naszą odporność, a witaminy i inny składniki dostarczymy oczywiście wraz z jedzeniem, dlatego też zimowy jadłospis będzie składał się z dań po pierwsze sytych, po drugie – ciepłych, a po trzecie – bogatych w witaminy i inne substancje podnoszące odporność.

    Comments are closed.